pada siapa cinta itu??...











Ya Allah,
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pd seseorang,
yang melabuhkan cintanya pd Mu,
agar bertambah kekuatanku untuk mneyintai Mu,

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut pada Mu,
agar tidak terjatuh aku ke dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling dr hati Mu.

Ya Rabbul Izzati,
jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang
yg merindui syahid di jalan Mu.

Ya Allah,
jika aku menikmati cinta kekasih Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir Mu.

Ya Allah,
jika aku jatuh hati pd kekasih Mu,
jgn biarkan aku bertatih dan terjatuh
dalam perjalanan pjg menyeru manusia kepada Mu.

Ya Allah,
jika Kau halalkan aku merindui kekasih Mu,
jgn biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pd cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepada Mu.

Amin...
                                                   
 ya rabbul izzati...
bukan aku tak mahu mencintaiMu
bukanku tak tahu kesetiaanMu
bukanku tak cuba mengagungkanMu
tapi...
aku cuma seorang insan biasa
yang tidak terlepas dari kelalaian 
yang sering mendambakan cinta selainMu
maafkan aku Ya Allah...
kau jadikanlah cintaku hanya untukMu
dan anugerahkanlah cintaMu untukku
agar aku tidak tertipu lagi..
dengan mainan cinta dunia yang menipu....amin.

                   


silalah like kalau suka!!tq

4 comments:

Anonymous said...

salam...

terkedu..membacanya..

syahidazulkifli said...

wslm..
terima kasih sekamar rindu =))

HabibahSRamli said...

puisi yang menggamit :))) ameenn,,, cinta Allah, cinta utama..

syahidazulkifli said...

insyaAllah..amiinn.tq ^_^

Setting > Comment > Pop-up Windows > Save Changes !